más néven: Malhar

Manapság a Miyan Ki Malhar a Malhar család leggyakrabban hallható tagja, valószínűleg Miyan Tansen szerzeménye. A rágára a lassú átúszások jellemzőek: m\R, R/P, N\P.

Sok kalandos történet kering a rágáról, amelyek általában az esőhöz, illetve az esős évszakhoz köthetők.

A ragamala meditáló aszkétaként ábrázolja. Legjellemzőbb a Ga hangsúlya, illetve a kétfajta Ni használata. Az emelkedő hangsorból kimarad a Ga, így a ereszkedő hangosban általában gamakban jelenik meg, amely gyakran a természetes Ga-t is érinti. A kétfajta Ni pedig szintén sajátos módon jelenik meg a Sa előkészítéseként: mPN– \DN-/S.

Rögtön szembetűnik a Rága Miyan Ki Malhar és a Rága Bahar hasonlósága, bár a Miyan Ki Malhar alapvetően az alsó oktávban illetve a középső oktáv alsó tetrachordjában, míg a Bahar a középső oktáv felső tetrachordjától felfelé zajlik.

emelkedő hangsor:
S m\R/P m P N D N S’  play
ereszkedő hangsor: S’ D N P m P m\G~ m\R S
vadi:
Re
samvadi:
Pa
idő:
az esős évszak idején bármikor, egyébként éjfél körül
rasa:
karuna
jellemző frázis:
mPN– \DN-/S
m\R
R/P
jati:
sadava-sampurna
that:
kafi
hasonló rága: Bahar

ragamala-malhar