Ahogy a rága neve, Shyam (‘sötét’ – Krisna egyik neve) is mutatja, ez a rága Krisna erődítésére lett megalkotva. A neve ellenére a Yaman, vagy Kalyan rágával nem mutat hasonlóságot. Míg azokban a Ga fontos szerepet kap, a Shyam Kalyan esetében a Ga gyenge hang.

Sultan Hussain Shah Sharqi (?-1505) 12 különböző variációt írt erre a rágára. Első lejegyzett változata a 17.századi Sahasras-ban található, amely amúgy 12 dhrupad szöveget tartalmaz, melyeknek szerzője Nayak Bakhshu, a 16. Században élt költő-zeneszerző.

A Ga és a Dha kimarad az emelkedő hangsorból, de olyan frázisokban, mint GmR, PNDNS, DNS’R’S’ megjelenhet. A Re és Pa erőteljes hangjai, de a tivra Ma is finom hangsúlyt kap. A Rága leginkább a közepesen gyors tempót kedveli.

A Suddha Sarang és Kamod rágák rokona. Lezárófrázisa Gm\RS, Gm\RN,SRS segít a felismerésében. A Kamod különbözik a Ni használatában, a tivra Ma pedig erősebb a Shyam Kalyan esetében.

emelkedő hangsor:
S R M P N Ṡ  play
ereszkedő hangsor:
Ṡ N D P M P G m R S
vadi:
Re
samvadi:
Pa
idő:
este 9-12
rasa:
Krisnára jellemzõ érzelmes játékosság: shanta, shringara, karuna
jellemző frázis:
Gm\RS
Gm\RN,SRS
GmR
PNDNṠ
DNṠR’Ṡ
jati:
audava-sampurna
that:
kalyan
hasonló rága:
Kamod, Suddha Sarang